1e klim in de bergen - Reisverslag uit Mamushu, China van Jelle Faber - WaarBenJij.nu 1e klim in de bergen - Reisverslag uit Mamushu, China van Jelle Faber - WaarBenJij.nu

1e klim in de bergen

Blijf op de hoogte en volg Jelle

10 November 2013 | China, Mamushu

Vandaag de eerste zware klim in de bergen gefietst. Ik vond het zelf nog niet meevallen. Al was het te doen. Enkele anderen vlogen er als een klimgeit tegenop. Ik heb duidelijk niet de bouw van een wielrenner voor bergetappes. (Je kan natuurlijk ook zeggen dat ik te zwaar ben, maar dat klinkt zo confronterend) We moesten 600 M klimmen, maar door de afdalingen tussendoor heb ik het idee dat we wel een km hebben geklommen. De beloning is er dan wel met prachtige vergezichten en mooie afdalingen. Morgen weer zo'n pittige tocht.
Onderweg tijdens het eten heeft Gonny een taart laten maken ter ere van haar 60e verjaardag. Deze zouden we eten in het hotel, maar bij aankomst bleek deze te zijn volgeboekt. Toen moest onze begeleider (Fritz) dus eerst ergens anders een overnachting regelen. Wat hij overigens in no time geregeld had. Ook Titus was vandaag weer van de partij. Eergisteren liet zijn Rohloff schakeling het afweten. Deze kon niet gemaakt worden dus er zat niets anders op dat de oude fiets te versturen naar ons vertrekpunt in Thailand en 80 km verderop in Jinghong een nieuwe fiets te kopen. Hier zijn Fritz en Titus de hele dag mee bezig geweest. Maar gelukkig vloog hij vandaag weer de bergen op. Toch wel makkelijk als je een begeleider hebt die Chinees spreekt.

  • 10 November 2013 - 17:03

    Carinke:

    Succes morgen met de pittige klim! Geniet van het mooie uitzicht, dan ben je zo boven! X

  • 11 November 2013 - 23:29

    Karin En Jan:

    Hey Jelle,
    Je vermaakt je prima daar begrijp ik?
    Die bergen vallen niet echt mee voor jou lees ik, maar je kan het ook zien dat je er niet trots op hoeft te zijn als je op een geit lijkt! Maar je kent het oude Chinese gezegde toch wel he? Hoe moeilijker de weg naar boven, hoe aantrekkelijker de weg naar beneden!!

    Veel plezier nog en..... we blijven je volgen.

    Groetjes

    Karin en Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jelle

Ik ben Jelle Faber. In mijn dagelijks werk belast met het beheer en onderhoud van Vastgoed. Maar in mijn vakanties graag op pad met de fiets naar vreemde landen waar ik geniet van mooie tochten door de afwisselende natuur en waarbij de inspanningen beloond worden met mooie vergezichten en onverwachte ontmoetingen met mensen onderweg. Afgelopen jaren heb ik gefietst in Italië naar Rome,Duitsland, Denemarken, zweden, Spanje, Thailand, Laos, China, Vietnam, Cambodja. Dit jaar op reis in Zuid Afrika.

Actief sinds 29 Okt. 2013
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 14535

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2016 - 15 Augustus 2016

Zuid-Afrika, KwaZulu-Natal, Zwaziland

09 December 2015 - 06 Januari 2016

Cambodja

25 Augustus 2014 - 20 September 2014

Vietnam & China

31 Oktober 2013 - 29 November 2013

Thailand, China, Laos

Landen bezocht: