Cambodja 1 - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Jelle Faber - WaarBenJij.nu Cambodja 1 - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Jelle Faber - WaarBenJij.nu

Cambodja 1

Door: JF

Blijf op de hoogte en volg Jelle

18 December 2015 | Cambodja, Khett Siem Reab

We zijn in Cambodja. Dat ging niet helemaal vlekkeloos omdat de gids zijn paspoort was kwijtgeraakt. Dat betekende dat wij dus zonder begeleiding het land zijn ingegaan en de eerste dag e.e.a. Zelf moesten regelen. De gids moest naar verwachting terug naar Bankok om daar een nieuw paspoort aan te vragen en dat zou een paar dagen gaan duren. Dat was een wet van Murphy omdat een uur eerder zijn trapas was gebroken.
Maar zoals de ene dag alles tegenzat, zoveel geluk had hij de andere dag. Toevallig dat hij 's-avonds in Ubon Ratchantani nog even in een supermarkt inkopen ging doen. Daar werd hij door het personeel geroepen dat zijn paspoort gevonden was. Dus aan reparatie van de fiets kon hij zich de 2e dag al weer bij ons aansluiten.
Hier zijn wij een paar dagen gebleven om de tempels van Ankor Wat te bezichtigen. Deze tempels / ruïnes zijn erg imponerend en verdeeld over een gebied van 40 km2. Hier heeft vroeger alleen al in Ankor Wat een bevolking van 1 miljoen mensen gewoond. Daarvoor waren rijstvelden, waterbekkens en al wat meer zij ooit aanwezig. Deze bevolking is "opeens" verdwenen. De exacte toedracht is echter nog niet onderbouwd. Voor de rest verwijs ik jullie naar Google omdat ik anders wel een boek kan schrijven of scannen.

  • 18 December 2015 - 19:06

    Herman Sterk:

    Hoi Jelle,
    Geen tekst maar wel veel foto's ontvangen.
    Misschien had je nog geen tijd om wat te schrijven.
    Doet er niet toe, het is belangrijk dat je het naar de zin heb.
    De foto's geven een mooie impressie van Cambodja .
    Wat een andere wereld blijft het toch.
    Ik blijf me daarover verbazen
    Ik zie net als bij je andere reizen armoe, maar toch veel lachende mensen.
    Voor ons als westerlingen soms mogelijk te begrijpen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Khett Siem Reab

Cambodja

Volgt.

Recente Reisverslagen:

04 Januari 2016

Thailand 2

31 December 2015

Cambodja 4

28 December 2015

Cambodja 3

28 December 2015

Cambodja 3

25 December 2015

Cambodja 2
Jelle

Ik ben Jelle Faber. In mijn dagelijks werk belast met het beheer en onderhoud van Vastgoed. Maar in mijn vakanties graag op pad met de fiets naar vreemde landen waar ik geniet van mooie tochten door de afwisselende natuur en waarbij de inspanningen beloond worden met mooie vergezichten en onverwachte ontmoetingen met mensen onderweg. Afgelopen jaren heb ik gefietst in Italië naar Rome,Duitsland, Denemarken, zweden, Spanje, Thailand, Laos, China, Vietnam, Cambodja. Dit jaar op reis in Zuid Afrika.

Actief sinds 29 Okt. 2013
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 14460

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2016 - 15 Augustus 2016

Zuid-Afrika, KwaZulu-Natal, Zwaziland

09 December 2015 - 06 Januari 2016

Cambodja

25 Augustus 2014 - 20 September 2014

Vietnam & China

31 Oktober 2013 - 29 November 2013

Thailand, China, Laos

Landen bezocht: