Cambodja 4 - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Jelle Faber - WaarBenJij.nu Cambodja 4 - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Jelle Faber - WaarBenJij.nu

Cambodja 4

Door: JF

Blijf op de hoogte en volg Jelle

31 December 2015 | Cambodja, Preah Seihanouk

Kep - Chi Phat

Na een heerlijk ontbijt met stokbrood en Franse croissantjes en een echte Espresso, wordt er nog even gezwommen en daarna gaan we weer fietsen. Deze dag een stukje naar Kampot en de dag er op naar Sihanoukville. Na een regelmatig terugkerend fenomeen dat de "reservation" niet teruggevonden kan worden, wordt de zaak uiteindelijk geregeld. Na nog even in zee gezwommen te hebben gaan we eten in het dorp.
Sihanoukville is een soort Scheveningen. Helemaal ingespeeld op de toeristen barst het van de eetgelegenheden en de strandtenten. Wel erg gezellig en heerlijk gegeten.
Net nadat ik een half uurtje sliep werd ik wakker van een hoop geschreeuw en het starten van een pompje. In eerste instantie natuurlijk geïrriteerd omdat ik dacht " wie gaat hier nu mee aan de slag". Toch maar even buiten kijken. Bleek er door kortsluiting brand te zijn ontstaan in het huisje naast mij. Helaas bleek de waterdruk te laag en met die paar emmertjes en teiltjes waar de toeristen zelf mee waren gestart was de brand niet te blussen. Wij werden gevraagd onze spullen in te pakken en te evacueren naar boven. Toen stond het huis al in lichte laaien. De brandweer kwam er met 3 grote wagens aan toen wij boven in het resort waren aangekomen. Verbaasd dat er toch nog zoveel materieel in zo'n dorp aanwezig was (één was geschonken door China) ging het er weer op z'n Cambodjaans aan toe. Veel geschreeuw maar geen coördinatie. Bleek bij de start de slang niet aan te sluiten aan de vervolgslangen die waren uitgerold en lekte die. Uiteindelijk is de brand geblust en konden wij om 5 uur weer naar bed. (Huis volledig uitgebrand) Weliswaar zonder water en dus niet uitgerust en fris toch 's-morgens weer op pad naar de volgende bestemming.
Hier hebben we eerst een stuk van circa 100 km met 2 busjes afgelegd en toen de laatste 50 binnendoor naar een jungledorp. Redelijk geïsoleerd dorpje aan de rand van het oerwoud. Back to Basic. Kijken wat we vandaag nog kunnen zien. Veel tochten zijn meerdaagse trektochten en wij moeten morgen weer verder naar Thailand.

• 31 December 2015 - 10:58

Herman Sterk:

Hoi Jelle,
    het is niet saai met je reis.
    Er valt van alles te beleven.
    Hadden ze vervroegd vuurwerk daar?
    Fijne jaarwisseling en een fijne (zonder teveel hobbels) fietstocht.
    Groet Ellen en Herman

• 01 Januari 2016 - 20:35

Wim En Margrèt De Groot:

Hoi Jelle,

Wat leuk om te lezen dat je weer een fietstrip doet met Fritz.
    Ik zat op de site van de Fietstoerist te kijken en kwam daar jouw naam tegen.
    Via Google kwam ik op je reisverslag.
    Leuk om te lezen en je maakt mooie foto's!
    Het bevalt jou zeker goed om in Azië te fietsen?
    Wij zijn in november in Cuba wezen fietsen. Ook mooi, maar wel heel anders dan Azië.
    Een mooi 2016 toegewenst met veel fietsplezier!
    En doe Fritz de groeten!
    We blijven je deze reis volgen.

Groet van Wim en Margrèt de Groot

Cambodja 3

25 December 2015

Cambodja 2
Jelle

Ik ben Jelle Faber. In mijn dagelijks werk belast met het beheer en onderhoud van Vastgoed. Maar in mijn vakanties graag op pad met de fiets naar vreemde landen waar ik geniet van mooie tochten door de afwisselende natuur en waarbij de inspanningen beloond worden met mooie vergezichten en onverwachte ontmoetingen met mensen onderweg. Afgelopen jaren heb ik gefietst in Italië naar Rome,Duitsland, Denemarken, zweden, Spanje, Thailand, Laos, China, Vietnam, Cambodja. Dit jaar op reis in Zuid Afrika.

Actief sinds 29 Okt. 2013