Cambodja 3 - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Jelle Faber - WaarBenJij.nu Cambodja 3 - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Jelle Faber - WaarBenJij.nu

Door: JF

Blijf op de hoogte en volg Jelle

28 December 2015 | Cambodja, Preah Seihanouk

Pnom Pengh - Kep
Na de eerste kerstdag in bed te hebben gelegen en zelfs een heerlijk diner te hebben gemist, gaan we op 2e kerstdag weer op pad. Kerst wordt hier overigens nauwelijks gevierd en 2e kerstdag kennen ze niet.
Net buiten Pnom Pengh stoppen we in Choeng Ek. Dit is een van de vele Killing Fields waar veel slachtoffers hun einde hebben gevonden gedurende de eerste jaren onder het bewind van Pol Pot. Vanaf 1976 tot 1979 zijn er circa 3 miljoen (van de 8 mlj) mensen vermoord dan wel doodgegaan door uithongering en dwangarbeid. Het betrof hier vooral de intelectuelen en mensen die vanuit de paranoia geest van Pol Pot een bedreiging voor het systeem waren. In Choeng Ek is een monument opgericht ter nagedachtenis aan al deze slachtoffers opdat deze nooit vergeten worden. Met een audio rondleiding werd er toegelicht wat en hoe e.e.a heeft kunnen gebeuren. Hier wordt je wel stil van (ja, zelfs ik)
Hierna hadden we nog ruim 70 km te gaan in 5 uurtjes dus dat was wel even doortrappen. Eerst nog even langs de doorgaande weg, maar al gauw een mooie route binnendoor. De 27e ruim 100 km langs de doorgaande weg. Weliswaar werd het hier rustiger, maar het was erg warm. Eind van de middag beloond met een mooi hotel met zwembad en uitzicht op de zee. Vanmorgen de 28e heerlijk ontbeten met stokbrood, croissants, orange juice en een overheerlijke espresso. Nog even gezwommen en op pad voor een korte etappe.

Verslag uit: Cambodja, Preah Seihanouk

28 December 2015

25 December 2015

Cambodja 2
Jelle

Ik ben Jelle Faber. In mijn dagelijks werk belast met het beheer en onderhoud van Vastgoed. Maar in mijn vakanties graag op pad met de fiets naar vreemde landen waar ik geniet van mooie tochten door de afwisselende natuur en waarbij de inspanningen beloond worden met mooie vergezichten en onverwachte ontmoetingen met mensen onderweg. Afgelopen jaren heb ik gefietst in Italië naar Rome,Duitsland, Denemarken, zweden, Spanje, Thailand, Laos, China, Vietnam, Cambodja. Dit jaar op reis in Zuid Afrika.

Actief sinds 29 Okt. 2013