Cambodja 2 - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Jelle Faber - WaarBenJij.nu Cambodja 2 - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Jelle Faber - WaarBenJij.nu

Cambodja 2

Door: JF

Blijf op de hoogte en volg Jelle

25 December 2015 | Cambodja, Khett Siem Reab

Betreft verslag reisdagen vanaf Siem Reab tot en met Phnom Penh.

Vanuit Siem Reap klein stukje gefietst en toe per boot over Tonle SAP meer naar Oudong (3,5 uur varen met een snelheid tussen 40 - 50 km / uur) Indrukwekkend om te zien dat veel gezinnen hier op hun drijvende woningen leven van de visvangst.(compleet dorp). Na aankomst op het vaste land nog 56 km doortrappen zodat we niet helemaal in het donker aankomen.
De dag er op binnendoor gefietst langs tempels en rivieren naar Pnom Penh. Door het chaotische verkeer, het stof en de warmte is dit helaas nog geen eenvoudig ritje. Een aantal mensen heeft last van diarree en koorts en bovendien wordt een reisgenootje door een brommer overhoop gereden. Afwachten hoe dit ten aanzien van ontsteking en stijfheid uitpakt. s'avonds westers gegeten. Ook wel eens een welkome afwisseling.
S'- nachts wordt ook ik overvallen door diarree zodat ik de eerste kerstdag slapend en dicht bij het toilet doorbreng.

• 25 December 2015 - 11:41

Jan En Karin:

Hoi Jelle we zitten hier aan het kerstontbijt je verhaal te lezen.
    Leuk iets van je te horen, alleen jammer dat je je nu niet lekker voelt.
    Hopelijk snel weer beter.
    Geniet van je mooie reis. Groetjes van Jan en Karin

• 26 December 2015 - 11:47

Herman Sterk:

Hoi Jelle,
    Dit is wel een reis met wat hindernissen
    Paspoort reisleider kwijt, zieke mensen, aanrijding.
    Ik hoop dat het vervolg van je reis verschoond blijft van hindernissen.
    Het is een blijft een prachtig land.
    De foto' s geen een duidelijk beeld van de leef situatie.
    Ik prijs me gelukkig dat is in een westers land woon.
    Hopelijk knap je snel op, maar ook voor je reisgenoten, zodat jullie je reis kunnen voortzetten.
    Want met diarre op de fiets zitten is geen pretje.
    Succes van Ellen en Herman

Cambodja 3

25 December 2015

Cambodja 2
Jelle

Ik ben Jelle Faber. In mijn dagelijks werk belast met het beheer en onderhoud van Vastgoed. Maar in mijn vakanties graag op pad met de fiets naar vreemde landen waar ik geniet van mooie tochten door de afwisselende natuur en waarbij de inspanningen beloond worden met mooie vergezichten en onverwachte ontmoetingen met mensen onderweg. Afgelopen jaren heb ik gefietst in Italië naar Rome,Duitsland, Denemarken, zweden, Spanje, Thailand, Laos, China, Vietnam, Cambodja. Dit jaar op reis in Zuid Afrika.

Actief sinds 29 Okt. 2013