Yen Bay - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Jelle Faber - WaarBenJij.nu Yen Bay - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Jelle Faber - WaarBenJij.nu

Yen Bay

Door: Jelle

Blijf op de hoogte en volg Jelle

04 September 2014 | Vietnam, Hanoi

Wo 03-09-2014 Yen Bai (78 km)
Vandaag van alles gezien. Drukke dorpjes, pontjes over de rivier en de eerste klimmetjes. Niet dat we veel hoger zitten (30 M), maar daar moesten we totaal wel ruim 600 M voor klimmen. Het is hier veel groener en je merkt duidelijk dat je uit het stedelijk gebied bent en meer richting bergen gaat. Vandaag geen regen gezien. Nog wel plassen waar je behendig tussendoor moet manoeuvreren en het overige verkeer vooral niet moet vergeten. Ook blijven we de hele dag zwaaien en "Hello" roepen. Je wordt heel enthousiast ontvangen. Vooral kinderen vinden het erg leuk je te begroeten. Ze krijgen verplicht een buitenlandse taal. Dus roepen ze constant: "Hello" " how are you" om vervolgens giebelend te reageren als je als buitenlander op hun roepen reageert. Je lijkt de koningin wel. Erg leuk, maar aan het eind van de dag hoeft het niet zo nodig meer.
De route is vooral zwaarder door de warmte. Het was vanmorgen al39 Gr. en dat is voor westerlingen best pittig. Daarom gaan we morgen om 6:30 ontbijten en daarna meteen op pad om langer van de relatieve koelte te fietsen en meer korte pauzes te kunnen inlassen. Voor mij is dat midden in de nacht, dus ik ga proberen wat eerder te slapen dan ik gewend ben.

• 04 September 2014 - 14:36

Inge:

Zo, wat een warmte! Hopen dat het morgen beter fietst, zo 's ochtends vroeg.

Ben heel benieuwd om alle foto's te zien. Ziet er mooi uit op de plaatjes die je upload hebt. (Apart huis, dat wel.)

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Kunming (rustdag)

19 September 2014

Kunming
Jelle

Ik ben Jelle Faber. In mijn dagelijks werk belast met het beheer en onderhoud van Vastgoed. Maar in mijn vakanties graag op pad met de fiets naar vreemde landen waar ik geniet van mooie tochten door de afwisselende natuur en waarbij de inspanningen beloond worden met mooie vergezichten en onverwachte ontmoetingen met mensen onderweg. Afgelopen jaren heb ik gefietst in Italië naar Rome,Duitsland, Denemarken, zweden, Spanje, Thailand, Laos, China, Vietnam, Cambodja. Dit jaar op reis in Zuid Afrika.

Actief sinds 29 Okt. 2013