Pagode - Ha Dong - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Jelle Faber - WaarBenJij.nu Pagode - Ha Dong - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Jelle Faber - WaarBenJij.nu

Pagode - Ha Dong

Door: Jelle

Blijf op de hoogte en volg Jelle

31 Augustus 2014 | Vietnam, Hanoi

Za 30-08-2014 Huong Pagode
Vandaag voor het eerst een tocht van 70 km gefietst. Het was lekker warm. (38 Gr.) Ik ben dan ook meteen verbrand. Tussen de middag na het eten nog wel een pittige hoosbui gehad. We zijn dan ook nog maar wat langer blijven zitten na het eten. Na 10 min. is het dan ook weer over. Eind van de dag toen we al in het hotel waren nog zo'n bui. Het was een prachtige fietstocht. Heb nog wel wat wensen voor verbetering van het wegdek. Maar goed je kunt niet alles hebben.
Wel pech voor een medereiziger. Deze heeft problemen met een trapper die er uitgevallen is. Ze wordt nu met een brommer opgehaald. Morgen maar zien hoe dit op te lossen is.

Zo 31-08-2014 Ha Dong
Vanmorgen om 6 uur met een roeiboot naar een pagode gevaren. Na deze te hebben bekeken zijn we na de terugreis om 10 uur met de fietstocht begonnen. Het is weer net zo heet (39 Gr.) en vochtig. Een mooie fietstocht binnendoor gereden. Als je deze tocht zoals wij niet voor- verkend krijgt aangeleverd mis je waarschijnlijk wel veel van het land en vooral de wijze waarop hier wordt geleefd. (Tenzij je natuurlijk alle tijd van de wereld hebt)
Door het hoge water vanwege de regenval van de laatste tijd moesten we door het water met fiets en bepakking bij het kruisen van een riviertje. Niet zo erg diep maar wel een aparte ervaring. Verder was de route mooi en indrukwekkend. Vooral omdat we door de dorpjes en naar Ha Dong (voorstad van Hanoi) zijn gereden door de smalle straatjes waar geleefd en gewerkt wordt.
Onze medereiziger kan weer opgelucht meefietsen. Nadat gisteren en vandaag de trapper gelast is, heeft Fritz onze begeleider vandaag in Hanoi een nieuwe trapas, tandwiel en cranckstel gehaald. (Brommertje met chauffeur en daar achterop Fritz met de fiets ertussen)

• 31 Augustus 2014 - 20:22

Carinke:

Leuk om je verhalen te lezen! Veel plezier nog!

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Kunming (rustdag)

19 September 2014

Kunming
Jelle

Ik ben Jelle Faber. In mijn dagelijks werk belast met het beheer en onderhoud van Vastgoed. Maar in mijn vakanties graag op pad met de fiets naar vreemde landen waar ik geniet van mooie tochten door de afwisselende natuur en waarbij de inspanningen beloond worden met mooie vergezichten en onverwachte ontmoetingen met mensen onderweg. Afgelopen jaren heb ik gefietst in Italië naar Rome,Duitsland, Denemarken, zweden, Spanje, Thailand, Laos, China, Vietnam, Cambodja. Dit jaar op reis in Zuid Afrika.

Actief sinds 29 Okt. 2013