laatste fietsdagen Noord Thailand - Reisverslag uit Ban Thap Duea, Thailand van Jelle Faber - WaarBenJij.nu laatste fietsdagen Noord Thailand - Reisverslag uit Ban Thap Duea, Thailand van Jelle Faber - WaarBenJij.nu

laatste fietsdagen Noord Thailand

Blijf op de hoogte en volg Jelle

25 November 2013 | Thailand, Ban Thap Duea

Onze laatste fietstocht (325 km) in Noord Thailand loopt van Chiang Rai naar Chiang Mai. Hier doen we 4 dagen over. Morgen onze laatste fietsdag. Deze omgeving is ook weer erg mooi. Uitgestrekter met zicht op de bergen in de verte. Het is heuvelachtiger met af en toe een korte klim. Er is hier duidelijk meer welvaart. Ook al wordt de oogst van aardappelen, rijst, uien etc voor 99 % nog met de hand gedaan. Veel mensen en hard werken. Ook nog vlak langs Myriamar (Burma) gefietst. Niet dat je daar de grens over kon want dat is te gevaarlijk. Hoewel er grote projecten zijn opgestart om de werkgelegenheid te vergroten en de bevolking over te halen om geen opium meer te verbouwen, wordt er nog wel verbouwd en gehandeld. Beter om daar niet tussen te belanden.

• 25 November 2013 - 11:21

Gerda:

Hoi Schat.

De laatste loodjes.... Ik vind het geweldig wat jij presteert, ook al was het niet altijd even makkelijk!
    Ben trots op je, maar vind het ook fijn om je vrijdag weer te zien op Schiphol.
    XXX

• 25 November 2013 - 20:19

Jan En Karin.:

Hoi Jelle,
    Leuke verhalen zeg.
    Blijf maar uit de buurt van die opium hoor. :-)
    Geniet nog van de laatste kilometers, en we zien je van de week wel weer in de straat.
    Wat is dat ontzettend snel gegaan zeg.
    Groetjes KaJa

Verslag uit: Thailand, Ban Thap Duea

Jelle

Ik ben Jelle Faber. In mijn dagelijks werk belast met het beheer en onderhoud van Vastgoed. Maar in mijn vakanties graag op pad met de fiets naar vreemde landen waar ik geniet van mooie tochten door de afwisselende natuur en waarbij de inspanningen beloond worden met mooie vergezichten en onverwachte ontmoetingen met mensen onderweg. Afgelopen jaren heb ik gefietst in Italië naar Rome,Duitsland, Denemarken, zweden, Spanje, Thailand, Laos, China, Vietnam, Cambodja. Dit jaar op reis in Zuid Afrika.

Actief sinds 29 Okt. 2013