laatste 3 dagen China - Reisverslag uit Bản Thin, Vietnam van Jelle Faber - WaarBenJij.nu laatste 3 dagen China - Reisverslag uit Bản Thin, Vietnam van Jelle Faber - WaarBenJij.nu

laatste 3 dagen China

Blijf op de hoogte en volg Jelle

14 November 2013 | Vietnam, Bản Thin

Vandaag sinds enkele dagen weer internet dus we kunnen het thuisfront even bijpraten ( nou ja, mailen dan)
De bergen blijven pittig, maar het gaat steeds beter. Ma nog even laten masseren. Ik werd behandeld door een blinde man. Die wist mijn pijnlijke spieren evenwel zeer goed te vinden. Maar goed dat hij mijn grimassen op mijn gezicht niet kon zien. Di naar een tropisch oerwoud geweest. Zeer grote bomen, hangbruggen tussen de bomen. Indrukwekkend om te zien, maar iets te gecultiveerd. Ook nog een leuke ervaring in een supermarkt aan het einde van de dag. Het personeel verzamelde zich in het middenpad en deed daar op muziek een soort dankceremonie. voor wie of wat is nog niet helemaal duidelijk. Het kan niet zijn omdat ik de winkel heb leeg gekocht.
's-avonds wordt er op de pleinen collectief gedanst volgens vaste patronen. Dit krijgen de kinderen blijkbaar al op school anders krijg je zo'n menigte nooit synchroon.
Wo grens China / Laos overgestoken. Daar kan je wel een ruim uurtje voor uittrekken. Formulier visumaanvraag Laos invullen, wachten tot een en ander in paspoort is verwerkt. Stempeltje uitreis China. Stukje fietsen in niemandsland en dan weer zo'n ritueel bij de controlepost Laos.
Geld wisselen was ook een happening. Voordat je het weet wordt je opgelicht. Het duurt even voordat je een deal hebt over de wisselkoers, maar bij het uitbetalen geven ze stelselmatig te weinig biljetten terug. Het blijft dus narekenen of je alles hebt voordat de hele deal rond is.
De omgeving in Laos is anders maar wat ook opvalt is dat het hier schoner is ( minder industrie) en dat de mensen veel vriendelijker zijn. Alle kindertjes en ook ouders zwaaien als je langsfietst.
Zo, hier laat ik het even bij. Nog even proberen of ik nog wat foto's kan versturen. Komende dagen waarschijnlijk geen WiFi.

  • 14 November 2013 - 15:56

    Herman:

    Hoi Jelle,
    ik heb de site bekeken.
    Ik wist niet dat je voor Tarzan ging spelen, je was toch op fietsvakantie.
    En wie zijn die mooie schone dames op de foto??
    Massage ++
    Goed om te horen dat je het naar de zin hebt.
    Brenda is verhuist. Alles in orde. Rust is weer gekeerd.
    Kan me nu weer richten op het werk.
    Je begrijpt wel dat het e.e.a is blijven liggen.
    Maar daar hoef jij je geen zorgen om te maken.
    Ga jij maar lekker genieten, dat heb je na het harde werken wel verdiend.

  • 15 November 2013 - 15:22

    Jan En Karin:

    Hoi Jelle.
    Mooi verhaal, geniet met volle teugen.
    En succes met de verdere klimmetjes.
    Groetjes Jan en Karin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jelle

Ik ben Jelle Faber. In mijn dagelijks werk belast met het beheer en onderhoud van Vastgoed. Maar in mijn vakanties graag op pad met de fiets naar vreemde landen waar ik geniet van mooie tochten door de afwisselende natuur en waarbij de inspanningen beloond worden met mooie vergezichten en onverwachte ontmoetingen met mensen onderweg. Afgelopen jaren heb ik gefietst in Italië naar Rome,Duitsland, Denemarken, zweden, Spanje, Thailand, Laos, China, Vietnam, Cambodja. Dit jaar op reis in Zuid Afrika.

Actief sinds 29 Okt. 2013
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 14484

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2016 - 15 Augustus 2016

Zuid-Afrika, KwaZulu-Natal, Zwaziland

09 December 2015 - 06 Januari 2016

Cambodja

25 Augustus 2014 - 20 September 2014

Vietnam & China

31 Oktober 2013 - 29 November 2013

Thailand, China, Laos

Landen bezocht: